Plusgroep groep 7 en 8

De tweede opdracht dit schooljaar was het maken van een eigen tijdschrift. De acadin opdracht nam de kinderen bij de hand om stap voor stap tot een ontwerp te komen. Eerst het bedenken van een naam en onderwerp, daarna het ontwerpen van een cover. De inhoud van het tijschrift werd opgesteld en daarna bladzijde voor bladzijde de verder invulling.

Vrijdag 15 februari worden de defintieve afdrukken gemaakt, waarna het wordt gebonden tot een boekje. Vrijdag 22 februari sluiten we deze ronde af met een theekransje. De juf zorgt voor de limo, de kinderen mogen allemaal iets lekkers (een kleinigheidje) meenemen om samen te delen. Naast het theeleuteren gaan we ook de tijdschriften bekijken.

===========================================================================

De eerste opdracht zit erop. 

Met het maken van een ‘visual reality’ landschap van de savanne met daarin alle door de kinderen ontworpen dieren hebben we de opdracht afgesloten.

Benieuwd naar dit landschap, kijk dan op You Tube en zoek op virtueel visualiseren. Het filmpje Savanna III is van groep7-8. Speel het filmpje af, druk op pauze en ontdek met de cursor het 360-graden plaatjes van het landschap.

===========================================================================

We zijn begonnen!!!

De eerste opdracht gaat over dieren en hun leefomgeving.

De opdracht is afkomstig uit onze “ACADIN” leeromgeving.

Alle kinderen hebben de opdracht op papier meegekregen.

Ook is de opdracht op www.acadin.nl gezet. Verwijzingen naar bijlagen en linkjes naar filmpjes kunnen daar makkelijk terug worden gevonden.

Om op Acadin te kunnen komen hebben alle kinderen inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) gekregen. Met die gegevens kunnen ze ook thuis inloggen en aan de opdrachten werken.

Door de weeks krijgen de kinderen in elk geval op donderdag tussen 11.30 en 12.00 uur tijd om in de kas aan de opdrachten te werken. Verder kunnen ze eventueel ook hun zelfstandig werktijd aan de plusgroep besteden.

De leerlingen werken in 2-tallen of 3-tallen. Zo kunnen ze elkaar helpen en samen ideetjes uitwerken.

Voor de volgende keer wordt er aan opdracht 1 gewerkt.